Wednesday, May 30, 2007

أنا أبشر كل شاب في مصر بيصلي إنه هيتحبسمكاني


أ. محمد مهنِّي... اتفضل.
مهنّى (بانفعال): يا سعادة القاضي أنا ابني اللي عنده 3 سنين هنا أهو واقف ورا السلك بيقوللي أنا عايزك يا بابا، إنت إيه اللي جايبك... ردّ عليه يا سيادة القاضي..
يا سيادة القاضي أنا مقبوض عليَّ ومتهم بإني من قيادات الإخوان المسلمين.. يا فندم أنا أقل فرق موجود بيني وبين أصغر واحد هنا 15 سنة.. قيادات إيه بس يا فندم؟!
يا سيادة القاضي أنا أبويا مات وأنا في السجن، واتمنعت إني أخرج في جنازته، مراتي ولدت وماشفتش ابني اللي لسه مولود..يا جماعة أنا أبشر.. كل شاب موجود هنا بيصلي وبيصوم إنه هيتحبس وهييجي هنا مكاني.. أما اللي بيتعاون مع الصهاينة فيقف ويرفع علامة النصر بإيده لأنه عارف إن الصهاينة مش هيسيبوه وهيقفوا بجانبه.. يا سعادة القاضي أنا إيه اللي يخليني أتحبس 4 أشهر ظلم من غير سبب... أنا بوعدك يا فندم إني لو فضلت هنا في السجن يوم واحد زيادة... هتوصلك مني كل يوم دعوة على الظالم

No comments: